utorok 6. januára 2009

Paul Claudel: Magnificat (úryvok)

Buď velebený, môj Bože, ktorý si ma zbavil modloslužby
A ktorý činíš to, že vzývam len Teba a nie Isidu alebo Osirisa,
Alebo Spravodlivosť, alebo Pokrok, alebo Pravdu, alebo Božstvo,
alebo Ľudstvo, alebo Zákony Prírody, alebo Umenie, alebo Krásu...

Pane, zbavil si ma kníh a Ideý, Modiel a ich kňazov,
A nedovolil si, aby Izrael slúžil pod jarmom Zženštilcov.
Viem, že nie si Boh mŕtvych, ale živých.
Nebudem vôbec uctievať prízraky a bábky, ani Dianu, ani Povinnosť,
ani Slobodu, ani býka Apisa.
A vaši "géniovia" a vaši "hrdinovia", vaši velikáni
a vaši nadľudia, rovnaká hrôza zo všetkých tých znetvorencov.
Pretože nie som slobodným medzi mŕtvymi,
Žijem medzi vecami, ktoré sú, a nútim ich uznať moju nevyhnutnosť.
A netúžim, aby som nad niečo vynikal,
ale aby som bol človekom spravodlivým.

Žiadne komentáre: